Eric Van Cauwenberge geeft in Roadbook Toerismemanagement een duidelijk beeld van wat leeft in de toerismesector.Niet alleen gaat hij dieper in op de motivaties om te reizen. Hij bespreekt ook de beleidsniveaus, de historische veranderingen, de impact van globalisering, belangrijke wetgeving rond toerisme …

Vertrekkend vanuit een theoretisch kader en aangevuld met internationale, regionale en lokale voorbeelden krijg je als lezer inzicht in:

  • de sector:
    – Wat is toerisme?
    – Welke beroepsverenigingen, brancheorganisaties en belangengroepen zijn er?
    – Wat is het effect van toerisme?
    – Welke informatiebronnen zijn er? (onderwijs, beurzen, tijdschriften …)
    – …
  • toerismemanagement met aandacht voor het product, de markt, marketing, nieuwe technologieën, nationale en internationale structuren, distributiekanalen, transport…
  • speciale vormen van toerisme (bv. meetings, ecotoerisme, duurzame ontwikkeling…)

http://businessandeconomics.diekeure.be/nl-be/catalogus/marketing-communicatie-334/roadbook-toerismemanagement-5822

Sans titre-1